in

Jak wypromować Instagrama?

Wypromowanie własnego profilu na Instagramie wbrew pozorom nie należy do najtrudniejszych rzeczy. Wszystko, co należy zrobić to poznać sposoby, które pomogą w dotarciu do szerszego grona. Głównym aspektem sukcesu jest wytrwałość, systematyczność i… chęć wprowadzenia tych kilkunastu zmian. Ruszacie wspólnie z nami w tę Instagramową podróż?

Zasięgi Organiczne – jak budować?

Budowanie zasięgów organicznych to nic innego jak bycie aktywnym. Odwiedzaj konta, które Cię interesują i zostawiaj po sobie ślad – komentuj, lajkuj, ale pamiętaj, absolutnie NIE SPAMUJ. We wszystkich działaniach trzeba przede wszystkim być naturalnym. Profile, które mogą Cię zainteresować znajdziesz m.in. po hashtagach np. #homedecorations.

Płatne reklamy – czy warto?

Jednym z najprostszych sposobów na wypromowanie konta na Instagramie są płatne reklamy. Ta opcja jest dostępna dla profili firmowych. Sukces to dobrze dobrana grupa odbiorców i odpowiedni budżet. Reszta zrobi się sama. Aktualnie Instagram pozwala na dotarcie do naprawdę imponującego grona odbiorców, inwestując naprawdę niewiele, dlatego warto wypróbować ten sposób.

Konkursy – czy organizować?

Obserwatorzy lubią być nagradzani, dlatego jeśli chcesz zatrzymać przy sobie grono, które udało Ci się uzbierać, a także chciałbyś je poszerzyć to warto organizować regularne konkursy. Pamiętaj jednak, by rozdanie było zgodne z regulaminem i zasadami Instagrama. Nie powinno się również organizować tego typu akcji zbyt często. Ważne jest również, by nagroda była związana z firmą/użytkownikiem.

Odpowiednie hashtagi – jak ich używać?

Pamiętaj, by jako marka stworzyć kilka własnych, firmowych hashtagów oraz używać też takich, które będą kojarzyły się z dodanym przez Ciebie zdjęciem. Ważne jest, by trzymać się zasady: 1-2 firmowe hashtagi, 2-3 luźne hashtagi duże >2M oraz 2-3 hashtagi małe <500K. Hashtagi powinny być przemyślane i dokładnie dobrane. Ważne jest też żeby regularnie je zmieniać – w innym przypadku Instagram może je uznać za spam i zablokuje nam zdobywanie zasięgów z tymi hashtagami.

Oznaczenie – kogo tagować na zdjęciach?

Zrobiłeś sobie zdjęcie z butelką Coca Coli w butach Nike? Oznacz wspomniane marki i dotrzyj do jeszcze szerszego grona! Oprócz tego, że obserwujący te marki mogą zobaczyć dodane przez Ciebie zdjęcia i odwiedzić Twój profil, to dodatkowo istnieje cień szansy, że zainteresowane firmy udostępnią Twój post na swoim stories lub na profilu, a ich użytkownicy dotrą do Ciebie!

Stories – jak prawidłowo używać?

Używaj stories! Relacje posiadają wiele przydatnych możliwości, z których warto skorzystać. Możesz po prostu wstawić zdjęcie, boomerang lub filmik, ale oprócz tego możesz stworzyć ankietę, zezwolić Twoim obserwującym na zadanie pytań, stworzyć odliczanie, quiz a także poprowadzić ekskluzywny czat, gdzie przy okazji poznasz innych użytkowników i stworzysz z nimi wyjątkową więź.

Jeśli chcesz wypromować na stories swoje zdjęcie to pamiętaj, by używać funkcji „lokalizacja” oraz „hashtag”, co przyniesie Ci dodatkowy zasięg.

Real Time Marketing „RTM” – na czym polega?

Nie przegap najgorętszych trendów! Jeśli o czymś jest głośno – wykorzystaj to. W stosowaniu Real Time Marketingu trzeba być czujnym oraz ostrożnym. Można wypaść genialnie lub totalnie nie tak jak tego chcieliśmy. Wpisy tego typu powinny być przemyślane, pomimo czasu, który nas goni – im szybciej opublikujemy wpis nawiązujący do „gorącej sytuacji” tym lepiej dla nas. Nie róbmy tego po tygodniu – liczy się tu i teraz.

Spójny content – ale o co tu chodzi?

Profil na Instagramie powinien być spójny, dlatego pamiętaj, że ważne jest używanie tych samych lub podobnych do siebie filtrów. Wykonywanie zdjęć powinno być w tej samej stylistyce. Postaraj się, by każde dodane przez Ciebie zdjęcie było od razu kojarzone z Tobą. Stwórz markę, która będzie oryginalna i całkowicie Twoja.

Odpowiadaj na wiadomości/komentarze – czy integracja jest potrzebna?

Nie olewaj obserwujących! Odpowiadaj na komentarze oraz wiadomości, a co więcej – zachęcaj do aktywności. Warto reagować nawet na te najmniejsze rzeczy takie jak np. wstawienie przez użytkownika serduszka w komentarzu. Pokaż, że widzisz, jesteś i przejmujesz się tym, co się dzieje na Twoim profilu.

Pytaj – czy warto zachęcać do interakcji?

Pokaż, że Twoi obserwujący nie są Ci obojętni. W wybranych postach zadawaj pytania i dyskutuj. Możesz do tego wykorzystać takie stories i jego opcje zadawania pytań. Warto poznać swoich obserwatorów oraz ich gusta, w ten sposób można jeszcze bardziej dostosować publikowane posty do sprecyzowanej grupy odbiorców.

Regularność – czy warto prowadzić kalendarz publikacji?

Ustal sobie harmonogram, który pomoże Ci w planowaniu postów. Nie dodawaj kilku postów dziennie oraz nie rób sobie długich przerw. Przyzwyczaj użytkowników do regularnych postów – dobry plan to podstawa!

Odpowiednie godziny publikacji – jak to sprawdzić?

Sprawdź w statystykach konta, w jakich godzinach Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni. Warto dostosować się do ich obecności na Instagramie i publikować posty wtedy, kiedy najchętniej go przeglądają! Trzymanie się „szczytowych” godzin zwiększy Twoje zasięgi oraz sprawi, że zyskasz więcej reakcji pod postami.

Publiczne konto – sprawdź swoje ustawienia!

Upewnij się, że Twoje konto jest publiczne i dostępne dla wszystkich użytkowników. Jeśli chcesz działać jako marka to zmień profil na konto firmowe, wtedy zyskasz więcej możliwości oraz przede wszystkim – statystyki do regularnej analizy działań.

Różnorodność treści – jak nie popaść w monotonię? 

Nie pozwól, by Twój profil stał się nudny. Profil z odpowiednią tematyką to jedno, ale ważne jest, by zahaczać o różne zagadnienia, które urozmaicą Twoje konto. Spróbuj publikować posty ze zdjęciem statycznym naprzemiennie z filmikami lub po prostu z boomerangami. Zaskakuj i nie pozwól na to, by ktoś ziewał przed ekranem telefonu.

Współpraca z influencerami – czy warto?

Jako marka przemyśl współpracę z influencerami, zwłaszcza, że nie zawsze wiąże się to z dużymi wydatkami. Na początek możesz poszukać osób, które są skłonne podziałać z Tobą na zasadzie barteru. Oznacza to, że np. za przekazany produkt są w stanie napisać na jego temat recenzję lub po prostu udostępnić z nim zdjęcie na swoim profilu lub w stories. Pamiętaj, że zasady współpracy powinny być ustalone z góry, tak, by każda ze stron była zadowolona.

Oczywiście jest wiele sposobów na zbudowanie zasięgów i wypromowanie konta na Instagramie, dlatego warto szukać złotego środka, a także odświeżać sobie artykuły, które podpowiadają jak to robić. Instagram to narzędzie dynamiczne, w którym ciągle wprowadzone są nowe opcje. Warto być na bieżąco, bo tylko w taki sposób można skutecznie wypromować swój profil.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Jak utrzymać klienta w czasie pandemii koronawirusa, czyli naszej nowej codzienności