Marketing treści (content marketing) to nic nowego.
Jeśli jednak jest nowością dla Ciebie, spieszymy z wyjaśnieniem. Content marketing w skrócie polega na publikacji wartościowych treści : przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorców, wzbudzających ich zainteresowanie.
Jeśli content marketing jest dobrze tworzony, potrafi przynieść wiele korzyści. Stworzy wizerunek firmy, spopularyzuje markę, zaangażuje użytkowników oraz zbuduje widoczność w Google i wpłynie na pozycję w wyszukiwarce. Chcecie więcej korzyści płynących z marketingu treści? Wybraliśmy 50 faktów, zalet (a jest ich o wiele więcej…) i dobrych powodów do tego, by wykorzystywać z CM.
- Content marketing to sześć razy więcej konwersji, niż w tradycyjnym marketingu.
- Content marketing jest średnio o 62% tańszy, niż outbound marketing (marketing „wychodzący”).
- Content marketing to tańszy lead sprzedażowy – płacisz za niego jednorazowo.
- Content marketing to krótsza droga sprzedaży.
- Content marketing to oszczędność na rozdętych zespołach ds. sprzedaży: leady prowadzą prosto do Ciebie.
- Z tych samych treści marketingowych mogą korzystać dwa działy Twojej firmy: marketing i sprzedaż. CM to mniejsze zespoły pracowników obu działów = redukcja kosztów.
- Content marketing sprawi, że jednorazowe inwestycje szybko się zwrócą (ROI).
- Content marketing to tańsze uzupełnienie płatnej reklamy – wybierz jedno i drugie.
- Właściwe treści są dobre dzisiaj i będą dobre jutro. To one zapewnią Ci przychód.
- Content marketing to uzupełnienie marketingu fizycznego (physical marketing) i droższego spotkania twarzą w twarz z klientem.
- Content marketing daje namacalne wyniki finansowe, które uzasadnią większy budżet na marketing.
- Przyszłość tkwi w Internecie. Nie warto inwestować w przestarzałe media, jak radio, telewizja czy gazety.
- Content marketing to Internet – przestrzeń demokratyczna, gdzie nawet najmniejsze firmy mogą rozpocząć marketing treści.
- Content marketing możesz zlecić zewnętrznej agencji kreatywnej, która go dobrze poprowadzi.
- Content marketing zapewni Ci trzy razy więcej potencjalnych klientów, niż płatna reklama.
- Content marketing to wyższa jakość leadów, które poprzez ukierunkowanie pomogą Ci dotrzeć nawet do tych odbiorców, którzy szukają w Internecie czegoś innego.
- Możesz wybierać leady na postawie sprzedaży, którą generują. Dzięki nim wiesz jakie treści są skuteczne.
- Content marketing pozwala Ci generować leady, czyli sprzedać produkt tym, którzy chcą go kupić.
- Inbound marketing (marketing przychodzący) jest niczym bez content marketingu – treści są dla niego punktem wyjścia.
- Content marketing pozwala Ci na bycie jednocześnie specjalistą od marketingu, moderatorem sprzedaży i generatorem przychodów.
- Content marketing jest związany z mediami cyfrowymi, dzięki czemu można go łatwo prześledzić za pomocą kodów UTM.
- Żadna inna forma marketingu nie zapewnia Ci tak wysokiego poziomu konwersji w czasie rzeczywistym.
- Content marketing dostarcza Ci mnóstwo informacji na temat klientów, z których każdy jest inny.
- Im więcej kanałów uruchomisz, tym zbierzesz więcej informacji na temat potencjalnych klientów.
- Dzięki content marketingowi wiesz, co działa wśród klientów. Na tej podstawie możesz ustalić cele oraz priorytety dla swojej marki i przydzielić do nich odpowiednich członków zespołu.
- Dane zebrane na podstawie content marketingu możesz wykorzystać do stworzenia szeroko zakrojonej kampanii reklamowej.
- Zanim udostępnisz treść, możesz zaplanować jej publikację gdzie i kiedy chcesz. Nie musisz robić tego na bieżąco.
- Content marketing pomaga Ci zrozumieć proces zakupu.
- Na podstawie Content marketing i danych cyfrowych możesz analizować swój biznes.
- Narzędzia, takie jak Google Analytics, SEMrush, MarketMuse, BuzzSumo i Searchmetrics dają Ci wgląd w to, jak wygląda Twoja firma na tle konkurencji.
- Narzędzia do monitorowania marki pozwolą CI śledzić każdą wzmiankę o Twoim biznesie: co inni o nim mówią, czy inne firmy się na niego powołują…
- Narzędzia do monitorowania oddźwięku społecznego umożliwią Ci wgląd w popularne zainteresowania, słowa-klucze i frazy, które później możesz wykorzystać do tworzenia treści.
- Te analizy pozwolą Ci bardzo szybo wychwycić zmieniające się w Twojej branży trendy i do nich się dostosować.
- Testy analityczne dadzą Ci możliwość porównania obecnej skuteczności marketingowej z poprzednimi Twoimi działaniami oraz z przedsięwzięciami podejmowanymi przez konkurencję.
- Content marketing zapewnia Ci praktyczne i spójne informacje zwrotne: pochlebne i negatywne – wszystkie one są znaczące i przydatne.
- Content marketing pozwoli Ci wychwycić nieskuteczne treści i bardzo szybko je naprawić.
- Content marketing umożliwia zrozumienie konkurencji nie tylko biznesowej, ale i cyfrowej (na podstawie słów-kluczy).
- Wykorzystanie efektywnych treści sprawi, że Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna w Internecie. Content marketing to wyższy wynik SERP (Search Engine Results Page) i więcej odbiorców.
- Content marketing to obecność w mediach społecznościowych, z których korzysta 90 % konsumentów w wieku 18-29 lat – Twoich potencjalnych klientów. Dzięki kontaktowi via portale społecznościowe zyskujesz więcej „fans & followers”.
- Możesz tworzyć treści i na bieżąco je optymalizować na podstawie aktualnych danych.
- Content marketing daje 434 % więcej szansy na znalezienie Twojej marki w Google.
- Im więcej kanałów, tym więcej użytkowników: e-mail, media społecznościowe, fora branżowe…
- Content marketing pomoże Ci wykreować wizerunek Twojej marki.
- Dzięki content marketingowi tak długo, jak istnieje Twoja domena i ma dobrą opinię, możesz liczyć na wyniki sprzedaży: dobra treść posta na blogu będzie przynosiła Ci zyski tak dzisiaj, i jak za sześć lat.
- Im więcej słów kluczowych, tym większa widoczność w wyszukiwarce, a zatem lepsza pozycja względem konkurencji i płatnych reklam.
- Content marketing pozwala Ci na wgląd do publicznej świadomości – dowiesz się czego ludzie poszukują i co kupują.
- Dzięki lokalnemu SEO możesz postawić swoją firmę bezpośrednio przed klientem, który chce kupić produkt lokalnie.
- Im więcej treści tworzysz, tym większa staje się Twoja strona. Jej rozrost to więcej adresów internetowych. To zupełnie tak, jakbyś posiadał nieograniczoną liczbę drzwi, przez które klienci wejdą do Twojego sklepu.
- Dzięki Content marketingowi możesz wykorzystać w marketingu influencerów, którzy pomagają kształtować opinie i zachowania konsumentów oraz przyciągają miliony spojrzeń w stronę Twojej firmy.
- Content marketing pozwala Ci narobić szumu wokół Twojej marki (media społecznościowe, linki, wzmianki, recenzje, opinie, komentarze…), dzięki czemu zapadnie ona Twoim potencjalnym klientom w pamięć.
Lista jest długa…
…ale nie wyczerpująca! Do marketingu treści z pewnością wkrótce wrócimy. Tymczasem, jeśli temat Cię zainteresował, przeczytaj naszą poradę „Jak osiągnąć sukces w content marketingu” i nie zwlekaj. Działaj!
Może i racja, dziękuję!
Chyba chętnie się tym zajmę po skończeniu szkoły
Content marketing może zdziałać wiele, ale zgadzam się, że jest w stanie dostarczyć również wielu informacji przydatnych w działaniach marketingowych dla marki. Wiemy jaki jest odbiór klientów na nasze treści i na rynku jest dostępnych wiele narzędzi, które pomogą nam w analizie. 🙂
Bardzo ciekawe ! 🙂
Ciekawy wpis. 🙂 Od kilku dni bardzo dużo czytam i content marketingu. Nie sądziłem, że jest tak ważny. Wpadłem przypadkowo na artykuł http://adnext.pl/baza-wiedzy/content-marketing/ i zacząłem zgłębiać ten temat. Mam stronę internetową w trakcie tworzenia. Tekstów jeszcze nie mam ale muszę je zlecić na prawdę profesjonalnemu copywriterowi. Nie mogę pozwolić sobie w swojej branży na brak profesjonalizmu.
Od zawsze było wiadomo ze content na stronie jest bardzo ważny. Chodzi o zatrzymanie użytkownika na dłużnej, a co najważniejsze aby wrócił i do tego nie sam. Wiec tak prosta czynność może polepszyć mega ruch na stronie.
W content marketingu najbardziej lubię to, że dzięki niemu lepiej rozumiem swoich odbiorców. W końcu tworzoną treść trzeba do nich dostosować, patrzeć na nią ich oczami. To bardzo rozwijające.
Content jest szczególnie ważny nie tylko w reklamie internetowej, ale również każdej innej reklamie – nawet na plakacie 😉 Trzeba więc szczególnie dbać o jego jakość, gdyż to tylko ona przygiągnąć może potencjalnego klienta.
Content ma szczególnie ważny wpływ w przypadku sklepów internetowych oraz innych stron, które chcą zaistnieć w Google i innych wyszukiwarkach 😉 Kolejna sprawa to zainteresowanie ofertą naszej firmy potencjalnego klienta – posty muszą być pisane w odpowiedni sposób gdyż bez tego nie ma to sensu 😉
Całkiem dużo znalazło się tych powodów! 🙂
Wiadomo, że obecnie i w najbliższym czasie to treść na stronach będzie jedną z ważnych elementów które mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce.