in

Recycling contentu: jak ponownie wykorzystać sprawdzone treści

Ponowne wykorzystywanie contentu to bardzo dobry pomysł. W końcu jeżeli już raz czegoś użyłeś i zadziałało to dobrze, to dlaczego nie skorzystać z tego ponownie? Recycling contentu jest stosunkowo prosty jeśli już znamy zasady nim rządzące. Istnieje masa różnych pomysłów na to w jaki sposób można dokonać recyklingu contentu oraz masa contentu, który można zrecyklingować.

 

 

Recycling contentu – sprawdzone sposoby

 

1. Artykuły

Artykuły można przerobić na wiele różnych sposobów. Masz kilka krótszych tekstów, które są ze sobą jakoś powiązane? To świetnie! Przerób je na jedno długie zestawienie, stworzysz większy artykuł o potencjalnie bardzo ciekawej treści. Jednak kto powiedział, że nie można zrobić na odwrót? Masz jeden duży artykuł, który świetnie się sprawdził? Zrób z niego mniejsze artykuły, wykorzystaj cytaty do Tweetów. Możesz go też jeszcze bardziej rozwinąć i stworzyć z niego np. Ebooka. Czasami dobrze sprawdzi się po prostu wrzucenie starego, ale dobrego artykułu, ponownie do social media. Nie działa to we wszystkich branżach, ponieważ w wielu wiedza szybko się dezaktualizuje, jednak są takie, w których zadziała to świetnie. Załóżmy, że prowadzisz bloga o gotowaniu. Dobre przepisy będą aktualne w takim samym stopniu teraz i nawet za 10 lat! Dlaczego by z tego nie skorzystać, jeżeli ma się możliwość?

baner-zwierzeta

2. Zrób SlideShare

Masz jakąś ciekawą treść, która świetnie się sprawdziła i chcesz użyć jej ponownie? To świetny pomysł. Warto jednak zastanowić się jak to zrobić. Jedną z wielu ciekawych możliwości będzie przerobienie jej na SlideShare.

3. Wykorzystaj fragmenty ebooka na blogu

Jeżeli brakuje Ci pomysłów na oryginalne wpisy blogowe, to być może czas wykorzystać fragmenty któregoś z Twoich ebooków. Sprawdzi się to świetnie, aby napisać krótkiego treściwego posta z jednej strony, a z drugiej do wypromowania całego ebooka – co jest opłacalne niezależnie od tego czy jest to lead magnet czy też pełnoprawny produkt.

4. Przerób artykuł na infografikę

Infografiki świetnie sprawdzają się w marketingu jako takim. Zarówno we wpisach blogowych jak i w social media. Ta forma pozwala na szybkie przyswojenie nawet większych ilości informacji. Z tego względu odbiorcy ją uwielbiają i chętnie z niej korzystają. Dlatego jeżeli się da – to warto przerobić cały duży artykuł na infografikę, a przynajmniej wykorzystać najważniejsze informacje z artykułu do sporządzenia infografiki. Warto zwrócić uwagę, że w ciągu ostatniego roku popyt na infografiki wzrósł o ponad 800%. To znaczy, że obecnie istnieje 8-krotnie większe prawdopodobieństwo, że infografika odniesie sukces w mediach społecznościowych czy w ogólnie w internecie niż jeszcze rok temu, a już wtedy infografiki były contentem typu must-have!

recycling-content-bloomboard

5. Stwórz filmik

Stworzyłeś świetny poradnik, w którym zgrabnie wytłumaczyłeś jakąś istotną kwestię z zakresu Twojej branży. Udało Ci się dotrzeć do odbiorców oraz rozwiązać ich realne problemy. Odniosłeś pewnego rodzaju sukces. To świetnie. Czas przekuć go w coś więcej. Nagraj filmik, na podstawie swojego poradnika! Od pewnego czasu video marketing jest rosnącym trendem, ze względu na wygodę tego rozwiązania. Dlatego warto jest przekładać coraz więcej swoich artykułów na formę audiowizualną. Dotrzesz w ten sposób do nowych odbiorców.

W ten sposób działa np. Artur Jabłoński, który zamienia swoje artykuły na filmiki i odwrotnie. Przykładem może być materia o efekcie Krugera-Dunninga.

Tutaj artykuł, a poniżej film

6. Zacznij nagrywać podcasty

Podcasty to również ciekawy pomysł. Nie każdy ma dosyć czasu na to, żeby być w stanie obejrzeć cały filmik. Nie może skupić wzroku na pewnych elementach, które pokazywałbyś danemu odbiorcy na filmiku, ponieważ np. dużo jeździ samochodem.

Jednak nie ma problemu z tym, żeby odsłuchać dany artykuł w formie audio. Dla takich osób świetnie sprawdzi się podcast. Warto nagrywać tego typu treści, na podstawie swoich starszych artykułów, ponieważ pozwolą one dotrzeć do tych osób, które nie miałyby możliwości odbierać naszych treści w inny sposób. No i oczywiście możemy w ten sposób zyskać osoby, które po prostu wolą tę formę contentu.

7. Użyj FAQ

Stworzyłeś niezłe FAQ (czyli często zadawane pytania)? To świetnie! Mamy dla Ciebie pomysł na to co można z tym zrobić dalej. Wykorzystaj tę formę contentu, do stworzenia poradnika. W końcu, jeżeli udało Ci się już określić potrzeby swoich odbiorców oraz znaleźć rozwiązania ich problemów, to materiał na dobry poradnik jest praktycznie gotowy, a być może nawet na parę poradników – kwestia tego jak obszerne jest Twoje FAQ.

8. Wykorzystaj swoje komentarze

Często odpowiadasz swoim użytkownikom w komentarzach? Gratulujemy, stworzyłeś masę contentu, który można ponownie wykorzystać. Można na podstawie tego przygotować listę porad rozwiązujących pojedyncze problemy, można stworzyć ciekawy i obszerny poradnik – możliwości jest bardzo wiele. Niektórzy wykorzystują komentarze do swojego newslettera – na zasadzie „ostatnio udzielane porady”. Wybierz coś dla siebie.

baner-facebook-2

9. Wykorzystuj i promuj evergreen content

Niedawno pisaliśmy na temat jak stworzyć evergreen content – czyli taki, który zawsze pozostaje świeży oraz aktualny, a przynajmniej przez bardzo długi czas. W przypadku gdy chcesz recyklingować treści – to nada się on świetnie. Szczególnie, że w dużej mierze, w ogóle nie będzie potrzeby, aby w ogóle go przerabiać. Często będzie potrzebna zaledwie drobna kosmetyka.

10. Prowadzisz webinarium? Stwórz z niego ebooka!

To kolejny ciekawy pomysł. Warto żonglować formą. To działa w obydwie strony. Jeżeli napisałeś ebooka, to nagraj na jego podstawie webinary. Jeżeli masz webinary to napisz ebooka. Pamiętaj o tym, że różni odbiorcy chętniej odbierają informacje na różne sposoby.

11. Gościnne wpisy

Używaj gościnnych wpisów. Czasami ktoś napisał coś ciekawego w tematyce, której dotykasz. Być może ciekawym pomysłem będzie wykorzystanie tej treści – oczywiście po uzyskaniu zgody danej osoby oraz podaniu adresu jego strony lub bloga. Ta metoda działa bardzo fajnie, ponieważ można wzajemnie wymieniać się treścią oraz promować swoje strony.

Jeśli sam posiadasz wyjątkowo dobry content, którym chciałbyś się podzielić, może warto spróbować opublikować go jako wpis gościnny na innym blogu lub portalu. Ma to wiele zalet, poza tym, że treść trafi do nowych odbiorców będzie działała także pozytywnie na SEO. Jak wbić się ze swoim tekstem na blogi i portale? Pisze o tym Sprawny Marketing w swoim tekście.

bestpracticeshp

12. Wykorzystuj swoje zdjęcia

Jeżeli prowadzisz firmę przez jakiś czas, na pewno masz sporo różnych zdjęć. Warto je wykorzystać ponownie. Świetnie sprawdzą się w social media, być może warto zacząć prowadzić konto na Instagramie lub Pinterest?

13. Recykling na inne platformy społecznościowe

Napisałeś dłuższy tekst na LinkedIn? Możesz wykorzystać go ponownie na Facebooku, ale skróć go trochę i zredaguj tak, aby był napisany luźniejszym językiem, albo zrób jego esencję i wrzuć krótki wpis na Twittera.

Możliwości przerabiania contentu jest masa. Tłumaczenie go z jednej platformy społecznościowej na drugą, jest jedną z tych możliwości. Warto z niej skorzystać.

14. Wykorzystuj cytaty z klientów

Różnego rodzaju cytaty z opinii klientów świetnie przydadzą się podczas budowania wiarygodności marki. Dlatego warto wykorzystywać je w różnych artykułach oraz innych formach contentu, które zamierzamy publikować.

Możesz także wykorzystać cytaty ekspertów z branży odnoszące się do twojej działalności. Tak jak zrobiliśmy my, z okazji wywiadu z Arturem Smolickim 🙂

smolicki-artur-wywiad-bloomboard-3

15. Historie odbiorców

Możesz wykorzystać historie swoich odbiorców do tego, aby tworzyć świetny content. Co więcej, z historii użytkownika można stworzyć świetny landing page, oparty o historię konkretnej osoby w połączeniu z naszymi usługami lub produktem oraz tym jak odmieniły życie danej osoby.

baner-duzy

Komentarze

Skomentuj
  1. W wielu branżach zdarza się również, że treści częściowo często się dezaktualizują, wtedy można wykorzystać je do recyklingu po prostu uaktualniając co trzeba – często nie wymaga to wiele czasu. Przykładowo kolejne aktualizacje algorytmu Google dają nam pole do popisu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Wywiad – Artur Smolicki, czyli Harvey Specter marketingu

Wywiad – Artur Roguski, Why so social?