in

Trendy w social media 2017 – prognoza dla najpopularniejszych platform społecznościowych

Przewidywanie przyszłości to zabawa dla odważnych, ponieważ trzeba zgromadzić naprawdę dużo informacji, trzeba głęboko siedzieć w temacie, żeby móc stworzyć prawdopodobną analizę, a potem nadal może się okazać, że było się w kompletnym błędzie, ponieważ istnieją czynniki, których nie da się przewidzieć. Stwierdzenie jakie będą trendy w social media 2017 nie jest łatwą rzeczą.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że w pewnym stopniu da się, z dużym prawdopodobieństwem założyć, jak będzie wyglądał następny rok, dlatego to robimy. No i poza tym, nie należymy do ludzi lękliwych.

Dlatego przygotowaliśmy dla was naszą prognozę na temat tego, w jaki sposób będą wyglądały social media w roku 2017. Polecamy sprawdzić także nasz materiał o trendach w content marketingu na rok 2017 🙂

Zanim zaczniemy omawiać wszelkie poszczególne platformy, chcielibyśmy zwrócić wam uwagę na jeden ciekawy fakt. Standaryzacja. Wszystkie platformy mediów społecznościowych powoli, ale systematycznie się do siebie upodabniają. Bardzo możliwe, że ten trend będzie bardziej długofalowy. Facebook inspiruje się Twitterem, YouTube Facebookiem, Facebook YouTubem i tak dalej i tak dalej. Warto to obserwować, być może wyniknie z tego coś naprawdę ciekawego.

No dobrze, ale co słychać na poszczególnych platformach?

baner-ikony

Facebook czyli zacznijmy od największego

Warto zauważyć, że wszystko wygląda na to, że Facebook będzie starał się z jednej strony cały czas uciekać goniącej go konkurencji inwestując w najnowsze technologie oraz korzystając z najciekawszych rozwiązań, a z drugiej strony, będzie starał się coraz bardziej monetyzować dostarczane przez siebie usługi. Jest to z jednej strony bardzo ciekawe, a z drugiej strony, wygląda również na to, że bardzo skuteczne.

Video

Wygląda na to, że na Facebooku promowane będą treści video. Już są i nie zanosi się na to, aby miało się to zmienić. Dlatego warto publikować różnego rodzaju filmiki – za ich pomocą można osiągnąć w łatwy sposób całkiem spory zasięg.

Rozwój reklam

Wszystko wygląda na to, że rozwój reklam na Facebooku będzie niezwykle dynamiczny, obecnie obroty są już naprawdę ogromne, a wszystko wskazuje na to, że będą jeszcze większe. Dlatego – szykujcie swoje portfele, jeżeli chcecie promować się w tym medium społecznościowym. Jednocześnie zarząd FB twierdzi, że nie będzie przyspieszał z tempem rozwoju reklam na Facebooku, tak aby nie przekroczyć ich optymalnej ilości, dlatego wygląda na to, że nie trzeba się bać o obniżenie ich skuteczności.

15418595_1285697374804789_8549905361240643673_o

Ostatni bastion bez reklam na Facebooku – grupy dyskusyjne – pod okupacją. Autorem Rysuje fejsbuki.

Facebook coraz częściej służy do szukania

Trochę na podobnej zasadzie jak Google. Możliwe, że z czasem zacznie się do niego upodabniać oraz z nim konkurować. Możliwe, że pojawią się podobne reklamy jak w wyszukiwarce Google. Jest to możliwe, czy tak nastąpi? Zobaczymy w roku 2017, albo następnych latach.
Wzmacnianie pozycji w mobile

Wszystko wskazuje na to, że Facebook będzie cały czas wzmacniał swoją obecność w mobile, w tym segmencie FB ma coraz większy udział oraz coraz większe zyski z reklam. Wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się jedynie pogłębiał.

Wysokie zaangażowanie nastolatków

Na temat tego, że nastolatki wynoszą się z Facebooka padało już wiele ciekawych teorii, które wcale nie są nieprawdziwe, wyłącznie nie oddają całego obrazu sytuacji. Prawda jest taka, że faktycznie, część nastolatków przenosi się na inne portale społecznościowe takie, jak chociażby Instagram i faktycznie, coraz częściej używa Snapchata zamiast FB do wzajemnego komunikowania się, jednak ten trend wcale nie jest tak mocny jakby się wydawało. Wystarczy wspomnieć, że Facebook nadal bardziej angażuje nastolatków niż wspomniany przed chwilą Snapchat.

nastolatki-bloomboard

Przyciski CTA

Wprowadzenie przycisków CTA dla lokalnego biznesu to jeden z kolejnych ciekawych nowych elementów zapowiedzianych przez firmę Marka Zuckerberga. Jest to o tyle ciekawe, że pozwoli na np. zamówienie sobie pizzy z lokalnej pizzerii i tak dalej. Sprawi to, że dodatkowo wzrośnie wartość fp, prowadzonych na Facebooku, a więc prawdopodobnie będzie on skupiał jeszcze więcej kapitału.

Wirtualna rzeczywistość

Facebook interesuje się również wirtualną oraz rozszerzoną rzeczywistością. Prowadzone są nowe testy nad ich zastosowaniem w kontekście Facebooka. Na razie jednak ta technologia jest cały czas ciekawostką, wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach przestanie, więc warto się temu przypatrywać.

baner-facebook-2

Instagram czyli ładniejszy brat Facebooka…

…dla równowagi stawiający głównie na wygląd, a dokładnie na różnego rodzaju zdjęcia. Wcale nie czyni to tego portalu mniej ciekawym czy wartościowym. Ten rok był dla Instagrama bardzo ciekawy.

Zwrot w kierunku biznesu

Zwrot w kierunku biznesu jest bardzo zauważalny na Instagramie i jest to bardzo interesujące. Dobrze, że tak się dzieje, ponieważ ta platforma posiada naprawdę duży potencjał, w końcu mało co sprzedaje tak dobrze jak piękne wrażenia estetyczne, które pobudzają wyobraźnię klientów.

Ewolucja Stories

Stories na Instagramie stały się bardzo ciekawym zapychaczem tablicy, a właściwie to po prostu wypełniają ją w międzyczasie. Warto zwrócić uwagę na tę formę przekazu, ponieważ pozwala ona bardzo ciekawie zaprezentować firmę oraz produkty.

Live video

Rok 2016 to rok coraz częstszego wykorzystywania live video w ramach social media, w 2017 ten trend będzie się tylko nasilał. Instagram dotrzymuje tutaj kroku swojej konkurencji.

instagram-bloomboardgroup

Twitter, czyli pora na Ćwierkacza

Jest to jeden z najbardziej sprawnych internetowych mechanizmów newsowych na świecie. Potrafią się one rozchodzić w niesamowitym tempie, niestety, nawet te nieprawdziwe informacje, czego mieliśmy okazję doświadczyć wielokrotnie w 2016 roku.

Lepsza obsługa klienta

Twitter postawił na ulepszenie swojej obsługi klienta i jest to dla niego bardzo dużym plusem. Wystarczy porównać ją z obsługą klienta Facebooka, która potrafi działać bardzo… nierówno.

Większa kontrola nad obraźliwymi treściami

Dużo łatwiej będzie kontrolować to co wyświetla się Tobie na Twoim Twitterze, poza tym sam Twitter będzie walczył z różnymi objawami nienawiści rasizmu, ksenofobii i tak dalej. Warto to mieć na uwadze, jeżeli planujecie coś bardzo kontrowersyjnego.

twitter-bloomboard

Większa współpraca z mediami

Twitter zdaje sobie sprawę z tego jak wielką zaletą tego portalu społecznościowego są newsy. Właśnie dlatego nawiązuje współpracę z coraz większą ilością mediów, po to, aby stać się jeszcze sprawniejszą machiną medialną.

 

Snapchat – czyli Twoi znajomi wiedzą wszystko o Twoich imprezach

Jest to aplikacja, która jest bardzo ciekawa, posiada wiele zalet, ale należy z nią uważać, ponieważ wiele nastolatków szczerze żałuje różnych zdjęć i filmików, które zostały nią przesłane. Na szczęście Snapchat posiada również zastosowanie marketingowe.

Circular Video

Ten tryb pozwala na dużo szerszego kąta podczas kręcenia filmików, co daje bardzo ciekawy efekt i pozwala pokazać produkty w taki sposób jakby patrzyło się na nie na żywo. Będzie to prawdopodobnie wykorzystywane coraz chętniej w 2017 roku.

Rozwój reklam

Snapchat stawia na rozwój różnego rodzaju reklam w 2017 roku, warto się tym głębiej zainteresować, ponieważ prawdopodobnie będzie to jeden z ciekawszych trendów w 2017 roku, który będzie w stanie znacząco wpłynąć na siłę marketingu.

Spectacles

Czyli nowy produkt Snapchata, który zapowiada się całkiem rozwojowo. Udał się on bardziej niż konkurencyjne rozwiązania największych firm, chociażby takich jak Google. Wynika z tego, że prawdopodobnie będzie on robił niezłą karierę, ale czas pokaże.

W 2017 roku „Okulary” Snapchata będą ewoluowały dalej i to właśnie w tym roku zobaczymy, czy mają one swoją przyszłość.

spectacles-bloomboard

 

Inne serwisy społecznościowe 

Pozostałe serwisy również są ważne i w pewnych branżach sprawdzają się nawet lepiej niż wyżej wspomniane, jednak posiadają one swoją specyfikę.

Promowanie pinów na Pinterest

Mechanizm będzie działał podobnie jak promowanie postów na Facebooku. Co ciekawe, Pinterest dodatkowo promuje osoby, które kupują piny premium, zwiększając im możliwości osiągania organicznego ruchu, oznacza to, że jest to bardzo ciekawa propozycja dla marketerów na 2017 rok.

Rozwój LinkedIn

LinkedIn został wykupiony przez Microsoft. Jakie będą tego skutki? Zobaczymy, ale wszystko wygląda na to, że ten portal dla profesjonalistów będzie mocno doinwestowany, co może oznaczać poważny rozwój tego portalu społecznościowego.

YouTube będzie bardziej społecznościowy

Dlaczego YouTube tutaj? Ponieważ, wiele osób w ogóle nie uznaje go za social media. Warto jednak zwrócić uwagę, że wkrótce ma się to w dużej mierze zmienić. Wszystko zanosi się na to, że YouTube będzie korzystał z wielu elementów funkcjonalności Facebooka, a więc bardzo możliwe, że w dużym stopniu będzie mógł z nim konkurować.

Dlaczego warto śledzić trendy?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Mając świadomość tego co będzie działo się na rynku marketingowym można zacząć planować swoje działania pod tym kątem, aby nie dać się wyprzedzić największym. Poza tym pamiętaj, że każde działanie, którego Ty się nie podejmiesz, a podejmie się Twoja konkurencja, to klienci, których straciłeś, a więc mniejsze zyski dla Twojej firmy.

baner-duzy

Komentarze

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Jak skonstruować dobry newsletter? 20 praktycznych porad

Storytelling: 20 wskazówek jak zbudować dobrą historię